joi, 4 iulie 2013

Ce biciclete alegem pentru copiii nostri?

Foto: google
Anul viitor trebuie sa luam si noi o bicicleta noua pentru B, asa ca am inceput de acum sa studiez piata.

Din ce-am citit pot sa zic in prima faza ca bicicletele se impart in doua categorii:

1. bicicletele din magazinele specializate
2. bicicletele din hipermaket

In concluzie eu am eliminat din start marcile: DHS (chinezesti fabricate la Deva), First Bike (China).
B'twin se vinde in toata Europa numai in magazinele Decathlon, asa incat presupun ca e a lor si am ales sa o evit.

Diametrul rotii

In functie de varsta:
- 12' sau 14' pentru 3-4 ani
- 14' sau 16' pentru 4-6 ani
- 20' pentru 6-8 ani
- 24' pentru 8-12 ani
- 26' de la 12 ani

Diametrul rotii bicicletei se alege in functie de inaltimea copilului, dar si de cat de bine pedaleaza. Daca muschii nu sunt foarte dezvoltati si copilul intampina dificultati la pedalat, e bine sa se aleaga o bicicleta cu roti mai mici, iar pentru inceput una fara pedale pentru a ajuta la echilibru.

Noi am inceput de la 3 ani cu o bicicleta Dino Bikes (Italia), 16'. Excelenta bicicleta, probleme ne-am creat noi singuri! Cand am renuntat la rotile ajutatoare sotul meu a scos si roata din spate, ceea ce a avut drept rezultat descentrarea acesteia. In plus, cum surubul de la o roata ajutatoare juca periodic l-a inlocuit din prima cu altul mai solid dar nepotrivit. In final am dus bicicleta la service si baietii aia cu uneltele lor potrivite au rezolvat totul in 5 minute.
Spun toate astea fiindca cert nu suntem singurii care au patit asa. Concluzie: nu va repeziti sa reparati singuri bicicletele doar pentru ca aveti in casa cheie si surubelnita, s-ar putea sa nu fie de ajuns! Mergeti la un service.

Ce brand alegem

 In magazinele din Romania se gasesc deja multe branduri renumite. Felt (SUA), Trek (SUA), Cube (Germania), Univega (SUA), Focus (Germania), Schwinn (SUA), Rock Machine (SUA), Scott (Elvetia). Mai sunt ungurii de la Magellan si bulgarii cu Cross.

Important de retinut ar fi ca, orice biciclete de brand am alege pana la varsta de 8-9 ani, adica de 16' si 20', sunt toate bune. Si asta pentru ca picii, oricat de bine ar merge, solicita totusi putin bicicleta asa ca toate au cam aceleasi dotari. Diferenta la pret o face brandul. In afara de Schwinn si Magellan, toate au cadru din duraluminiu. Schwinn face la 16' si 20' numai biciclete din otel, m-am uitat si pe site-ul lor sa verific, asa ca pretul e ceva mai mic, dar calitatea sigur aceiasi.
Si, sa nu uitam sa cumparam bicicleta prin iarna, cand sunt reduceri! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu